Newkia – New Nokia, spekulace po třech letech

Nokia příštím rokem znovu ožije, pravděpodobně na Mobile World Congressu v Barceloně se dočkáme dlouho očekávaného okamžiku – znovuzrození naší milované značky. Jsem přesvědčen, že odkrývané skutečnosti naznačují, že telefon bude mít pět a půl palce, Android a vypadá to na střední až vyšší třídu. Aktuálně funguji díky kovovému Sony Xperia Z5 Compact, což je pro mě kompaktní fotoaparát a výkonná kancelář na cestách. Pokud by tato nová Nokia byla stejná s fotoaparátem od Carl Zeiss, rozhodně bych ji bral …
Před třemi lety jsme z bývalými redaktory rozhodli odejít s MyNokia.cz, protože jsme odmítli další směřování k Windows Phone a já jakožto polas jsem se dostal do čela křídla ortodoxních Symbianistů. Také jsem věřil Microsoftu, ale ne natolik abych dál pokračoval na MyNokia. Nicméně od března do září jsem se stal redaktorem a poté šéfredaktorem umírajícího Světu Microsoftu, který jsem převzal a do konce léta fungoval. A v tom přišel památný okamžik jednoho zářijového dne, kdy jsem se rozhodl „bojovat“ proto Microsoftu, protože tohle prostě přepískl. A to byl popud založit MyJolla.cz. A tak se taky stalo, nevědomky o spekulacích o Newkia, Jolla … Jsem koupil doménu, zaplatil hosting a po testovací verzi z 18.10.2013 byl web za 3 dny na světě díky pomoci Vladimíra Hacha, Jana Garaje, Daniela Barneta a Libora Žuffy. Díky chlapi! Je škoda, že jsme to nedotáhli do konce. Vize byla nejednotná – web o finské tradici a designu, ale moc široce pojatý. A tak jsme zúžili tématickou stranku a zaměřili se na Jolla a Sailfish OS (nejen). Ambice vytvořit eshop ztroskotala minulý rok nepodpořením ze strany O2 Bolt. Na webu cíleně nedávám reklamu, nikdo nás externě nepodporuje, jsme plně nezávislí, což nám umožňuje být komunitním blogem, sice z toho není ekonomický efekt, ale snažil jsem se udělat vše pro to, aby byli redaktoři hrdí na brand MyJolla.cz a vzdát poctu svému učiteli, zakladateli S60.cz, MyNokia.cz a MyWindows.cz Martinu Kaliánovi, který mě naučil více než si myslí, matkalovi tedy děkuji také.I když odchod z MyNokia.cz náš pracovní vztah velmi poznamenalo.

Závěrem bych Vám chtěl popřát hezký zbytek roku z Holandska, kde budu pracovně trávit svátky ve skladu eshopu Bol.com a možná se tu usadím i na trvalo. Zdravím nejen pravidelně čtenáře, ale i nově příchozí návštevníky, které tímto hrdě vítám na největším komunitním Sailfish OS a Jolla blogu v České republice.

Michal Poláček, zakladatel My Jolla.cz | The Other Half

Napsat komentář

